Leerlingenraad (geschreven door leerlingen)

Wat is de leerlingenraad?
Op (bijna) elke school is vast wel een ouderraad, een clubje dat vergadert. Nou, de leerlingenraad is (bijna) het zelfde als de ouderraad, alleen wij verzinnen dingen om de school leuker te maken en wij beslissen niet over de veiligheid enz. Voorbeelden waar we over beslissen: Waar we naar toe gaan met schoolreisje, carnaval, pasen, kerst als we een dagje gaan niksen wat gaan we dan doen? We krijgen (natuurlijk) ook ideeën van de klas, daar voor hebben we een zelfgemaakte ideeën bus.

Waarom is de leerlingenraad voor school zo belangrijk?
De leraren van alle groepen hadden een keer een vergadering (studiemiddag). Ze zaten maar te denken, te denken en te denken wat gaan we nu bespreken? Waren de kinderen er maar bij!! Die hebben altijd zulke goeie ideeën. En toen ontstond het eerste idee van de leerlingenraad. Door de ideeën van de ouderraad en de leerlingenraad samen te voegen (en natuurlijk de ideeën uit de ideeën box) komen we samen op een nog betere school!

Hoe wordt de leerlingenraad gekozen?
Deze leerlingenraad wordt op een bepaalde manier gekozen: iedereen moet een verslag maken en een presentatie houden, de leerlingen uit de klas te overtuigen dat zij goed zouden zijn in de leerlingenraad. Dus wie de meeste stemmen had werd gekozen als lid van de leerlingraad.

Wie zitten er in de leerlingenraad?

Hallo ik ben Fabian ik ben 8 jaar en ik zit in groep 5. Ik woon met mijn moeder en vader. Mijn hobby's zijn: voetbal en blokfluit.Dit wil ik leren in leerlingenraad leren:Om minder verlegen te zijn.En om beter samen te werken met anderen kinderen.

Hoi ik ben Carlijn. Ik ben 8 jaar oud. Ik zit in groep 5 en woon met papa, mama,2 zusjes en een broertje. Dit zijn mijn hobby`s: hockey, tekenen, knutselen. Dit wil ik leren: minder verlegen zijn als ik voor de klas sta. Meer te durven zeggen. Ik denk dat ik nog wel meer kan leren maar dat weet ik zo niet.

Hoi, ik ben Sanne en ik ben 9 jaar ik zit in groep 5. Ik kan goed samenwerken met andere kinderen. Ik vind het leuk om met vriendinnen te spelen en hockeyen vind ik ook heel leuk.

Hoi ik ben Carlijn. Ik ben 9 jaar en ik zit in de leerlingenraad. Ik zit in groep 6. Mijn hobby`s zijn: vollyballen,tennissen,trampolinespringen.Ik woon met mijn zus, hond, vader en moeder. Ik wil nog leren om contact te maken met leraren die ik nog niet zo goed ken. Ik ben wel goed in samenwerken .Ik kan nog meer dingen maar dat weet ik zo niet. Dit is mijn 2de jaar in de leerlingenraad.

Hoi ik ben Noek , ik ben 10 jaar en ik zit voor het eerst in de leerlingenraad. Ik zit in groep 6, ik woon met mijn moeder, vader, broer en zus en mijn 2 konijnen. Mijn hobby`s zijn: vollyballen , spelletjes spellen, grapjes maken, tekenen (knutselen). Wat ik in de leerlingenraad wil leren is: om goed over dingen na te denken + omdat ik voor de klas soms verlegen ben dat dat niet hoeft.

Ik ben Michelle en zit voor de 2e keer in de leerlingenraad en vind het superleuk. Ik zit nu in groep 7 van de Wendakker. In de leerlingenraad wil ik leren zelfstandiger en verantwoordelijker te worden dat leer ik nu ook. Ik ben als je dit leest waarschijnlijk al 11. Ik woon met mijn moeder, vader, mijn kleine broertje en mijn hondje. Ik ben gelukkig vooral in de leerlingenraad. Mijn hobby´s zijn Tennissen, Kickboxen en spelen [met mijn hondje].

Hoi ik ben Wout ik ben 10 jaar ik zit in groep 7. Ik wil graag leren om me niet zo druk te maken om de dingen die nog volgen. Ik heb een broer een hondje een vader en moeder.

Hoi ik ben Jonne. Ik ben 11 jaar oud en ik zit in groep 8. Ik woon thuis met mijn moeder, vader, broer, twee honden en mezelf natuurlijk. Mijn hobby´s zijn: handbal, paardrijden, voetballen, met mijn honden spelen, buiten spelen en afspreken met vriendinnen. Ik wil graag nog meer dingen leren in de leerlingenraad zoals: Meer voor de klas te staan, meer samenwerken met jongere kinderen en ik wil graag dat onze school nog leuker wordt. Daarnaast vind ik het ook superleuk om juf Petra samen te werken. Ik hoop dat ik dit jaar veel voor de school kan betekenen!

Hallo ik ben Tijn. Ik ben 11 jaar oud, ik woon samen met mijn moeder, stiefvader 2 stiefbroertjes en mijn broer en mijn biologische vader woont in Deventer. Mijn hobby's zijn voetballen, zingen, piano spelen en buitenspelen. In de leerlingenraad zou ik graag willen dat er een likje verf over de toestellen heen gaat.

Hoi ik ben Loren en ik ben 11 jaar en zit in groep 8. Ik woon samen met mijn moeder, vader, broertje, 4 paarden en mijn 2 konijnen. Mijn hobby´s zijn hockeyen, voetballen, knuffelen met mijn konijnen en spelen met mijn vriendinnen. Ik zit in de leerlingenraad omdat ik goed ben in samenwerken en goed de leiding kan nemen.

Hoi ik ben Mart, ik ben 11 jaar oud. Ik woon samen met mijn moeder, vader, broer, tweelingzus en mijn kat. Ik zit in de leerlingenraad van de wendakker. Mijn hobby´s zijn: voetballen, afspreken met vrienden. Ik heb al ervaring met de leerlingenraad en de school besturen met mijn klasgenoten Jonne,Tijn en Loren.