Schoolgruiten

Sinds een aantal jaren ontvangen we op De Wendakker, gedurende 20 weken per jaar, voor elk kind groente of fruit. Dit is een initiatief van de Europese Unie en daar wordt het ook door gefinancierd. Op woensdag, donderdag en vrijdag hoeven de kinderen niet zelf een stuk groente of fruit mee te nemen, want dit zijn onze schoolgruit dagen.

Het fijne is dat we naast de welbekende appels, peren en bananen ook regelmatig groenten en fruit mogen proeven die wat minder bekend zijn (bijvoorbeeld: meloen, ananas, pomelo, radijsjes of bleekselderij). Elke week worden de groenten en fruit met veel enthousiasme door de kinderen ontvangen en zien we dat kinderen het lekker vinden om gezond te eten en andere smaken te ontdekken.